tirsdag 22. januar 2013

Bokorm-sokker

Etter å ha blitt ferdig med mysteriesokkene for januar, fikk jeg lyst til å strikke flere sokker.
 For oss som er med i SOKKER 2013, er det i januar lagt ut tre mønstre, det ene var altså mysteriesokkene, et annet var bokorm. 
Med bokorm menes det at man skal børste støv av sokkebøkene og velge seg en mønster.
Jeg har valgt Ariel-sokkene i boken Sock Club - Join the Knitting Adventure, by Charlene Schurch and Beth Parrott. 
Sokkene strikker jeg i Drops Fabel og pinne 2,25.
Jeg har kommet til helen på den første sokken.

Ellers så har jeg fått strikket jakken til hjertedukke-kjolen jeg viste her om dagen, og jeg blir nok ferdig med at luen i kveld:)
Merker at jeg er inne i en skikkelig god strikkebølge om dagen :D

I tillegg begynner det å bli lengre dager på jobb nå. Slik er januar til april/mai for oss revisorer. Så når jeg kommer sliten hjem etter 9-12 timers dag og setter meg ned i sofaen for å slappe av litt, må jeg ha strikketøyet for å ikke sovne.
He he

2 kommentarer: